• Strona główna
  • O nas
  • Regulamin serwisu
  • Kontakt
sobota, czerwiec 14, 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
InfoCare
  • Styl życia
    • Pozostałe
    • Biznes
    • Polecane
      • Czym jest skóra syntetyczna?
      • Co musisz wiedzieć przed zrobieniem tatuażu typu rękaw
      • Czym otworzyć piwo?
  • Zdrowie i uroda
  • Dziecko
  • Moda
  • Dom i ogród
  • Podróże
  • Technologia
InfoCare
  • Styl życia
    • Pozostałe
    • Biznes
    • Polecane
      • Czym jest skóra syntetyczna?
      • Co musisz wiedzieć przed zrobieniem tatuażu typu rękaw
      • Czym otworzyć piwo?
  • Zdrowie i uroda
  • Dziecko
  • Moda
  • Dom i ogród
  • Podróże
  • Technologia
InfoCare
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona główna Biznes

Model AIDA

Redakcja InfoCare przez Redakcja InfoCare
14 listopada 2022
w Biznes
A A
0
Model AIDA

Model AIDA to strategia Content Marketingowa, która mówi o tym jak poprawnie konstruować treści. Ogromna konkurencja sprawia, że coraz ciężej wyróżnić się na rynku. Jak być wciąż na szczycie, przyciągać klienta i zachęcić go do zakupu lub skorzystania z usługi?

Spis treści

  • 1 Czym jest model AIDA?
  • 2 Jak tworzyć treści?
  • 3 Potencjalny klient w Internecie

Czym jest model AIDA?

Skrót AIDA to akronim od anglojęzycznych słów „Attention”, „Interest”, „Desire” oraz „Action”. Cały model określa zasady oddziaływania reklamy na konsumentach. Dzieje się to od samego początku, czyli przyciągnięcie uwagi klienta, które wzbudzi jego zainteresowanie towarem, następnie od treści, które pogłębiają wiedzę o produkcie i na końcu zachęcają do podjęcia decyzji zakupowej.

Jest on uniwersalny i może być stosowany w różnych przekazach reklamowych.

Model AIDA jest techniką pisania treści marketingowych, czyli m.in. content marketingu. Wykorzystuje się go przede wszystkim w branży sprzedażowej. Opiera się on na języku korzyści.

Jak tworzyć treści?

Obecnie na rynku jest bardzo duża konkurencja firm. Jeden produkt lub usługa ma nieraz dziesiątki albo i setki firm konkurencyjnych. Aby jak najlepiej wykorzystać model AIDA, z początku należy opracować grupę docelową. Ważne, aby nauczyć się myśleć jak potencjalny klient produktu.

Z początku, zwrócić uwagę odbiorcy. Wzbudzenie zainteresowania do Twojej oferty, to połowa sukcesu. Kiedy potencjalni klienci zauważą już Twój produkt, musisz utrzymać ich uwagę. Przekonaj ich do zakupu za pomocą trafnych treści i zalet produktu. Następnym krokiem jest wzbudzenie pragnienia posiadania. Musisz się zastanowić jakie są potrzeby klienta i co oczekuje od Twojego produktu. Ma on prawdopodobnie przynieść szczęście, zadowolenie, ulgę, spokój lub sukces. Zaakcentuj zalety produktu lub usługi, którą sprzedajesz, a następnie zainicjuj dalsze działanie.

Przykłady modelu AIDA znajdziesz na adwords-seo.pl/przyklad-modelu-aida/.

Potencjalny klient w Internecie

Podstawowy model AIDA działa również w mediach społecznościowych. Obecnie to właśnie na social mediach często odbywa się duża cześć marketingu. Pamiętaj jednak, ze konsumenci są przyzwyczajeni do internetowych reklam i „wyskakujących okienek”. Wielu z nich nawet nie przeczyta całej treści, tylko od razu szuka krzyżyka, którym może wyłączyć panel. Stwórz więc taki content, który przyciągnie potencjalnego klienta i utrzyma jego uwagę. Liczy się cały odbiór wizualny, ale również jego treść. Musi być krótka, aby nie zanudzić konsumenta i rzeczowa, aby od razu zrozumiał przekaz.

Obecnie Internet jest głównym medium, które można odpowiednio wykorzystać do swoich potrzeb.

Poprzedni artykuł

Funkcjonalne rolety do altany – korzystaj w pełni z uroków ogrodu

Następny artykuł

W jaki sposób wybrać gryfy olimpijskie?

Redakcja InfoCare

Redakcja InfoCare

Następny artykuł
W jaki sposób wybrać gryfy olimpijskie?

W jaki sposób wybrać gryfy olimpijskie?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Popularne
  • Komentarze
  • Najnowsze
Czym jest skóra syntetyczna? Wyjaśnienie, wady i zalety

Czym jest skóra syntetyczna? Wyjaśnienie, wady i zalety

14 grudnia 2020
Strój na kolację: Zdefiniowane kody ubrań

Strój na kolację: Zdefiniowane kody ubrań

13 marca 2020
5 powodów, aby następnym razem użyć lubrykantu

5 powodów, aby następnym razem użyć lubrykantu

13 marca 2020
5 rzeczy, których dzieci naprawdę muszą się uczyć w przedszkolu

5 rzeczy, których dzieci naprawdę muszą się uczyć w przedszkolu

13 marca 2020
robienie tatuażu rękaw

Wszystko, co musisz wiedzieć przed zrobieniem tatuażu typu rękaw

1
tatuaż na żebrach

Wszystko, co chciałbym wiedzieć przed zrobieniem sobie tatuażu na żebrach – najbardziej „bolesnego” z nich wszystkich.

1
Hulajnoga elektryczna – co warto wiedzieć przed zakupem?

Hulajnoga elektryczna – co warto wiedzieć przed zakupem?

1
Poradniki Jak czyścić buty – sprawdzone porady

Poradniki Jak czyścić buty – sprawdzone porady

1
Jak poprawić estetykę uśmiechu bez szlifowania zębów?

Jak poprawić estetykę uśmiechu bez szlifowania zębów?

9 czerwca 2025
Veneziana.pl: Twórca elegancji i komfortu dla każdej kobiety

Veneziana.pl: Twórca elegancji i komfortu dla każdej kobiety

26 maja 2025
Spinki do mankietów na ważny dzień – jakie wybrać?

Spinki do mankietów na ważny dzień – jakie wybrać?

23 maja 2025
Cukier w saszetkach – dlaczego to najlepsze rozwiązanie dla gastronomii i nie tylko?

Cukier w saszetkach – dlaczego to najlepsze rozwiązanie dla gastronomii i nie tylko?

21 maja 2025

Najnowsze artykuły

Jak poprawić estetykę uśmiechu bez szlifowania zębów?

Jak poprawić estetykę uśmiechu bez szlifowania zębów?

9 czerwca 2025
Veneziana.pl: Twórca elegancji i komfortu dla każdej kobiety

Veneziana.pl: Twórca elegancji i komfortu dla każdej kobiety

26 maja 2025
Spinki do mankietów na ważny dzień – jakie wybrać?

Spinki do mankietów na ważny dzień – jakie wybrać?

23 maja 2025
Cukier w saszetkach – dlaczego to najlepsze rozwiązanie dla gastronomii i nie tylko?

Cukier w saszetkach – dlaczego to najlepsze rozwiązanie dla gastronomii i nie tylko?

21 maja 2025

InfoCare - czyli portal dbający o informacje. Prezentujemy ciekawostki lokalne i ze świata. Naszym mottem jest "Sharing is Caring", czyli dzieląc się informacjami i edukując, troszczymy się i pomagamy innym. Naszą misją jest dostarczanie wartościowych informacji na różne tematy pozwalające poprawić jakość naszego życia i egzystencji w tym pędzącym świecie.

Kategorie

  • Biznes
  • Dom i ogród
  • Dziecko
  • Moda
  • Podróże
  • Pozostałe
  • Praca
  • Styl życia
  • Technologia
  • Zakupy
  • Zdrowie i uroda

Najnowsze artykuły

Jak poprawić estetykę uśmiechu bez szlifowania zębów?

Jak poprawić estetykę uśmiechu bez szlifowania zębów?

9 czerwca 2025
Veneziana.pl: Twórca elegancji i komfortu dla każdej kobiety

Veneziana.pl: Twórca elegancji i komfortu dla każdej kobiety

26 maja 2025
  • Strona główna
  • O nas
  • Regulamin serwisu
  • Kontakt

© 2020 Wszelkie prawa zastrzeżone infocare.pl.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Styl życia
    • Pozostałe
    • Biznes
    • Polecane
      • Czym jest skóra syntetyczna?
      • Co musisz wiedzieć przed zrobieniem tatuażu typu rękaw
      • Czym otworzyć piwo?
  • Zdrowie i uroda
  • Dziecko
  • Moda
  • Dom i ogród
  • Podróże
  • Technologia

© 2020 Wszelkie prawa zastrzeżone infocare.pl.